Här har vi samlat alla articklar vi kan hitta om kenneln och våra uppfödningar. Har ni någon länk eller något tidningsutklipp vi har missat så får ni gärna maila hit det till oss till anettemckie@gmail.com så lägger vi in det

Jag önskar att han hade sträckt ut tungan - Norran

På lördagen var det hundkapptavling i Fällbäcken.


”Jag önskar att han hade sträckt ut tungan”

I sin första tävling kom han trea. I lördagens tvåa. – Det måste ju betyda att han vinner nästa, säger Ulrika Bergqvist som tränar hunden Crimdon Viper.
Ulrika Bergqvist tävlade med två hundar i lördagens hundkapptävling i Fällbäcken. Hon också två pallplaceringar, men det kunde ha blivit bättre.
I det första loppet, Norran Race, så började dramatiken i startburarna. Hunden Crimdon Pacific Highway hade fastnat med svansen i luckan.
– Jag hörde hur han skrek där inne och just innan starten skulle gå fick jag lös svansen. Funktionärerna sa att ”där får du inte vara och peta”, men vad ska man göra, berättar hon.
Själva loppet körde dock Crimdon Pacific Highway riktigt bra. Han fick en hyfsad start och trots att han är liten trängde han sig fram i fältet.
– Han åkte som en pingpong-boll mellan hundarna, men han gav sig aldrig. Jag är väldigt stolt över honom.
När de passerade mållinjen var han trea.
– Han har gjort ett jättebra race, säger tränaren.
Hennes andra hund, Crimdon Viper, fick också ett dramatiskt lopp. Det var hundens andra lopp i historien, och han var bara en hårsmån från att vinna. En hundradel skiljde från vinnaren.
– Jag önskar att han hade sträckt ut tungan, säger Bergqvist.
I första kurvan kom han på yttern, och fick en lite längre väg att springa, men han hängde med bra.
– Det blev ett lopp för två hundar, säger Bergqvist som syftar på att Viper tillsammans med Chief Tail låg långt före med 200 meter kvar till mål.
Upplösningen blev rafflande. Crimdon Viper kom närmare och närmare och när de väl sprang över mållinjen var ingen säker på vem som var först, förutom domaren.
– Jag försökte hjälpa från sidan men det gick inte, säger Bergqvist och fortsätter:
– Det var en bra hund han förlorade mot. Jag är mycket nöjd.
Publicerad 2008-06-08 av:
Norrans Webbredaktion